lördag, november 03, 2012

dålig uppdatering.

Ha en trevlig veckoslut!
(gammal bild)
I onsdags var jag, linn och maria till vasa.
Vi åkte med min mamma till kronoby på morgonen, steg där på bussen 07:15 och var i Vasa ca. 9:40, så skulle vi ta en taxi och det var lite pinsamt när jag ringde en taxi någonstans mitt i vasa och han frågar "var är ni nu?" ...
"-ööh vi postn?"
Nå, det kom en taxi som tyvärr förde oss till fel skola (det fanns tydligen många med samma namn?) så vi fick ändå hur som haver springa till övningsskolan, där var vi då 3 kronoby elever och 4 från jakobstad.

Vi började med att leka lekar och det var jätte kul! :D
Så kom P dit och vi började själva diskuterandet. Var en jätte spännande och lärorik studie.

Klockan 14 slutade studiet och vi gick in till stan, skulle försöka hitta vinterskor åt mig men fann inga, så jag shoppade onödiga saker istället... Vi åt också på ett asiatiskt ställe och det var jätte gott!
Pröva ni också på asiatiska mat ställen om ni får chansen, mums! Vi tog en kaffe med Jens också, men tiden tog slut och vi fick gå iväg till buss stationen och tog bussen till kokkola.
Därifrån kom M's mamma och hämtade oss tjejer och även Krille kom med oss!

På kvällen blev jag sjuk och var hemma hela torsdagen. På fredagen var jag till skolan och skrev ett prov och hade en hörförståelse, men sedan fick mamma komma och hämta mig, blev för tungt.

Sov hos bästa i natt och imorse har vi gjort mat och sådant.
Nu skulle jag vilja sova en stund och sedan borde jag läsa till provER.
Hinner inte imorgon, fullspäckad schema imorgon.. blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv snällt :)