fredag, oktober 19, 2012

Karis dag nummer två

Igår kväll efter bastun fik vi dricka te och äta små bakelser, fick då redan den känslan att man äter, äter och äter. Sedan gick vi och lade oss, ögonlocken var tunga som bly.

Vaknade flera gånger imorse men steg upp först runt elva. P gjorde väääärldens morgonmål åt oss, det var bröd, det var yoghurt, det var cornflakes, det var bakelser, espresso, olika fruktdrycker och OMG, morgonmålet är ju viktigaste måltiden om dagen men ÄNDÅ..

Sedan kom G hem och vi gick och tittade runt i hans skola, där han är rektor. Det var jätte snyggt även om det var gammalt. Det fanns en studio också som var JÄTTE snyggt som jag vet att Linn skulle ha velat se! Glömde tyvärr helt bort att ta bilder :(
Sen skulle vi och ÄTA - IGEN!
Ett nej dög inte som svar, så det var bara att äta då, är rädd att jag inte får på mig mina jeans längre :s
Så åkte vi till karis city eftersom G skulle på nå ärenden så jag och älskling gick runt i olika små affärer. Jätte trevligt när man får betjäning på svenska.
Men ungdomarna är som de är på alla ställen. Kom in i ett affär och 2 tjejer i min egen ålder skulle ut, så jag stod och höll dörren åt dem, tänkte vara schysst. Så tittade de på mig som de ätit något surt och tog den andra dörren... Schysst. Skulle ju ha varit lite roligt om den andra dörren skulle ha varit i lås så de skulle ha gått rakt I DÖRREN och sedan hamnat att gå genom den jag höll öppen.. Haha!
Nu ska vi åka till fiskars och titta, tror jag? Jag är ju som sagt "bara mää".

Det är fortfarande regnigt här, men mycket varmare än uppe i österbotten. Här är en bild från lärkkulla där vi bor nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv snällt :)