lördag, oktober 20, 2012

Tåget forfarande

Sitter på tåget fortfarande, hann inte direkt shoppa i helsingfors men jag fik åtminstone en bugatti pälsmössa åt mig själv och J handlade en Tommy Hilfiger plånbok.

När jag vi var i tåget och skulle visa biljetterna så visade jag mitt, så hamnade jag att visa studiekortet också eftersom jag är studerande. Så mitt biljett kostade bara 30€ men så hade jg inte ännu fått det nya märket "2012-2013" så det DÖG inte åt dendär jävla gubben. Så då hamnade jag att betala en vuxen biljett.. Vilket kostar 60€, det konstiga var att jag hamnade att betala 60 även om jag redan betalat 30, så altsomallt böev mitt biljett att kosta 90€.... Mamma sa att dendär stämplet till studiekortet kom i torsdags på posten, det var ju omöjligt för mig då att hinna få den? Menmen..

Det var vid en station där nästan alla steg av, så jag och J lämnade ensamma i ett vagn + en jätte skitso gubbe.. När J gick på wc:n så började dendär gubben prata med mig, på jätte dålig engelska.....
Nå, nu sitter vi i restaurangvagnen, snart i kokkola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv snällt :)