onsdag, oktober 17, 2012

Kvällen före egentliga höstlovet

I skolan hade jag en djup diskussion med elevhandledaren och fysikläraren om min framtid och utbildning. Det blev väldigt djupt och jag blev plötsligt helt osäker och är helt stressad över alltihop.. Eftersom fysiken är så svår för mig, kemin och biologin är inte helt lätt heller.. Och de är de ämnen där jag borde göra bäst i. Eftersom jag bara har ett plan. Det finns inget plan B för mig. Studiehandledaren drog fram flera utbildningar dit jag skulle komma hur lätt som helst, men när jag har bestämt mig för något så går det inte att ändra så där bara. Och jag har hållit fast vid detta i flera år nu, så jag kan inte bara släppa det på en dag. Tänker inte heller.

Sista lektionen hade vi geografi och vi hade en gäst i klassen som kommit ett par månader sen från tyskland hit för att lära sig svenska. Hon pratade nästan helst flytande svenska redan, helt otroligt och inspirerande. Jag vill också åka utomlands, på språkperiod, som utbyteselev, au pair.. Vad som helst! Men det tar så mycket tid och pengar och planering. Och saknaden då? Sara, min vän är nu i tyskland, där hon ska vara i ett helt år. Saknar henne otroligt..! http://forsmansara.blogspot.com < följ henne gärna!

Efter skolan duschade jag och packade allt jag behöver på vår lilla "trip" och sen hade jag en lång diskussion med mamma om mina studier, sen kom pojkvännen och hämtade mig. Har varit på kaffe med E, T och J och nu skriver jag så länge min J är och duschar. Ska kolla sons of anarchy ikväll och imorgon blir det en tidig väckning!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv snällt :)