tisdag, januari 08, 2013

Tisdag. Dag .. 6 ?

Här ligger jag, och bloggar för första gången på säkert ett halft år från datorn. Ligger i min säng och smuttar på "havtornsapelsinsoppa" blandad med mjölk. Det är ungefär vad jag levt på de senaste dagarna.
I know you are jealous!

Hur det är med mig? Det är åt helvete. Nah, jag ska inte gråta. Det finns folk som håller på och dör, men det gör inte jag, även om jag flera gånger ropat åt Jonathan att jag håller på att dö. Jag tror jag tänker åka tillbaka till skolan imorgon, bara för att jag håller på att dö av alla "hur mår du?" meddelanden av lärarna, främst av min klassledare... Och jag saknar mina vänner så otroligt. Jätte mycket! Även om jag inte kommer få se alla pga. det är tvåornas borta period nu. Men som tur är mina små knuttar Daniela & Sandra i skolan! Jag var på revy övningar igår, det gick helt ok. Inte direkt smärtfritt och jag tänkte döda en viss person. Sedan till Jonathans för att fixa lite rekvisita och titta på när han åt pizza, medan jag drack *tadadadamm* havtornsapelsinsoppa.. Idag har jag ätit lite gröt, det gick bra, så försökte jag också äta lite fisksoppa på dagen.. Sov jätte dåligt inatt. Gick och lade mig 22:05 och låg och vred och vände på mig till 2 på natten. Vaknade på nytt 5:35 och vakade till 7 på morgon. Sedan somnade jag och steg upp 8:15..  Intressant jag vet!

Hur det är med min mage då?
Min mage och jag är lite oense. Jag börjar känna mig kry medan magen vill bara sjuka.. åh! get a life!
Igår på övningarna höll jag på att dö när jag skulle stå på scen och ropa .. sjunga.. och så.. Och regissören ville att jag skulle tala kraftigare och se gladare ut - FÖR HELVETE JAG HÅLLER PÅ ATT DÖ. Men nu höll jag ju inte på att dö? äh. Jag är helt fucked up.Imorse mådde magen prima! jag åt min gröt, gick och lade mig för en stund, vaknade 12 - magen mådde fortfarande prima! åt fisksoppa, magen var sjuk igen. Och när jag säger att magen mådde prima så menar jag ju inte 100% bra utan kanske 78%..Har legat och surat länge, och skissat lite, blev sur på skissandet, så now im here at my computer again.Jag är jätte sugen på något salt eftersom jag inte vet när jag senast ätit något ordentligt(både mina dagar och nätter består av drömmar om en saftig mexicana pizza.. men icke sa nicke!)men jag tror jag ska prova äta glass. Det borde ju vara skonsamt åt magen ?Ska se va min lilla mage tycker om den saken!

Just det, mina inlägg har ju innehållit hat mot sjukhuset också, det ska det skrivas om här också!Senast jag var där tyckte de jag kunde komma inne i veckan på en ultra ifall det inte blivit bättre (med ultra får man också se ifall det är magsår eller magkatarr - vilket skulle passa mig - så som jag stressar). Så vi ringde dit imorse klockan 8, och de skulle ringa tillbaka på dagen när de hade hittat en passande tid åt mig. Så ringde de på dagen
"jo, ifall ni håller ut, kom efter en vecka!"
What The Hell ?
Jag ser jätte äcklig ut, jag är blek som ett lakan och mörk under ögonen, har gått ner i vikt - vilket jag verkligen inte vill!!! och är jätte skakig och uss!!Nu ska jag äta lite glass.Tchüss!

4 kommentarer:

  1. Nu måst du no bli frisk lill ida ! :)

    SvaraRadera
  2. ty som förr vila ti sjukhuusi :) ångrar du di :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå tå int di dzär na braa tij!!

      Radera

skriv snällt :)