onsdag, januari 02, 2013

2013

Nyårsplanerna ordnade sig ändå!

Firade nyår i kalajoki - ett mycket annorlunda nyår mot de jag upplevt förut.

Vi hyrde en 10personers hus i Kalajoki -fick ihop ett 7persons sjakk- körde iväg mot kalajoki med två bilar runt 4 på måndags kvällen. Kom fram och lade på bastun genast.
Gänget bestod av mig, min pojkvän, jessica, hennes pojkvän otto, christine, och hennes pojkvän alexander och Jennie.
Vi började med att plocka fram och utforska stället. Sedan gick vi flickor i bastun och ojj va kul att vara ute och rulla i snön! När vi hade badat klart (motvilligt) gav vi över bastu skopan åt killarna. Så ställde vi oss medan de badade och så började vi laga mat.
Vi åt goda grisfilé biffar med klyftadepotatisar, en helvetes god sallad, och peppar sås!
Efterrät bestod av hotshottar tillredda av mig och otto (sket sig helt -.- hade såklart inte tänkt på att ta shottsglas.. Och grädden jaa.. Haha!!) och så tillredde vi tjejjer chokladmousse!

Resten av kvällen bestod av kortspel, drickande, lek, tv tittande, chips ätande, TOLVSLAGET
-underbaraste nyårkyssen av underbaraste pojkvännen ~ älskar min Jonathan otroligt.-
Efter tolvslaget och raketskjutande hoppade vi flickor i bastun igen!
Småtimmarna bestod av klyftpotatisar, dipp och chokladmousse.. ??
Tills det blev sängdags!

Tack för en trevlig och annorlunda nyår!
Och tack alla underbara människor för förra året.
Detta år kommer bli spännande. Och krävande. Stora mål.
Skolan börjar nu, får åka på en polen resa med underbaraste skol kamrater, min och linns hemliga resa i maj, avslutning, sommarlov med jobb och studentsskrivningsläsningarblabla.. Och sedan troligtvis min första resa till södern(!) och så skrivningarna (vittu!) och Ida -LILLA JAG- äntligen 18 år, myndig.
Bilkort. Barbesök.
Spännande. I år blir jag abiturient. I år blir jag myndig.




















2 kommentarer:

  1. Häte e samaleisan stugo som vi hyra me pappa fö två år tibaks på sportlååve :D Fanså myysian bastu åtm :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa?? Jåå hä va rikti myysi!! :)

      Radera

skriv snällt :)